تدوین چشم انداز یزد و ترسیم چهره آینده شهر از سوی شهرداری

شهرداری یزد در راستای دستیابی به چشم انداز کلان کشور با در نظر گرفتن ویژگیهای تاریخی، دینی، علمی، صنعتی و منحصر به فرد شهر، با تکیه بر تجربیات موجود و کارشناسان خود و همچنین رویکردهای نوین برنامه ریزی، چشم اندازی را مبنای کار خود قرار داده که پس از اجرا، یزد را به شهری شاداب، پر رونق و پایدار با جاذبه های گردشگری و پیشگام  در توسعه IT تبدیل خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری یزد درگفتگوئی با اشاره به جایگاه و اهمیت بسیار بالای تدوین چشم انداز شهر خاطرنشان کرد این چشم انداز تصویر روشنی از آینده و بستری مناسب برای تدوین برنامه های میان مدت و کوتاه مدتی مانند برنامه پنج ساله و بودجه ریزی عملیاتی و تنها راه برون رفت از تصمیم سازی های روزانه و بدون برنامه است.

مهندس مسعود تاج آبی با بیان اینکه تمام فرآیند تهیه چشم انداز توسط کارشناسان شهرداری و براساس تجربیات موجود صورت گرفته یادآورشد که این چشم انداز در سه بخش اصلی بیانیه، اهداف و استراتژی ها تدوین گردیده و سرفصل های مربوطه  حوزه های شهرسازی و عمرانی، خدمات شهری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، درآمدی ، حمل و نقل و ترافیک و پژوهش و برنامه ریزی را شامل می شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری یزد اظهار داشت: این چشم انداز با تصویب شورای اسلامی شهر به مشاوران مربوطه ابلاغ گردیده تا مبنای تهیه برنامه های میان مدت و کوتاه مدت قرار گیرد.

وی  تصریح کرد:  براساس چشم انداز موجود از همه توانمندیها استفاده می شود و یزد شهری با مقتضیات فرهنگی، جغرافیایی، تاریخی، اسلامی و علمی، متکی بر اصول اخلاقی، ارزشهای اسلامی، مردم سالاری دینی ، حفظ کرامت و حقوق انسانها با بهره مندی از امنیت اجتماعی و قضائی و با نشاط برای سکونت، رفاه و آسایش برای شهروندان، دانش محور، امن و مقاوم با ترافیک روان پیشگام در توسعه IT   خلاق و مشارکت پذیر خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری یزد خاطرنشان کرد در حال حاضر این شهرداری از معدود شهرداریهای کشور می باشد که با داشتن برنامه کوتاه مدت بودجه ریزی عملیاتی، میان مدت پنج ساله توسعه و عمران و بلند مدت چشم انداز، در راستای نیل به اهداف سازمان، گام های بلندی برداشته و امید است در کوتاه ترین زمان به نتیجه مطلوب برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا